CM bevestigt dat het volgend geen hoofdsponsor meer is: ‘We hopen dat NAC snel een nieuwe hoofdsponsor vindt’

Onlangs meldden wij de sterke geruchten dat CM aan het einde van het seizoen zou gaan stoppen als hoofdsponsor van NAC Breda. Vanmorgen is bekendgemaakt dat CM.com een van de belangrijkste sponsors wordt van de Grand Prix, die volgend jaar terugkeert naar Zandvoort. CM.com was de afgelopen vier jaar hoofdsponsor van de gedegradeerde Bredase voetbalclub NAC en stopt daar dus inderdaad mee. “Het klopt dat we ons contract als hoofdsponsor van NAC waarschijnlijk niet gaan verlengen”, aldus Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com, tegenover BN DeStem. “Dat heeft niets te maken met de club of met de prestaties, maar met CM.com’s internationale groeistrategie. CM.com heeft klanten in 140 landen en wij willen de komende maanden vooral de naamsbekendheid in het buitenland gaan vergroten. Daarbij past een sponsorcontract met een internationale partij. Vandaar dat wij een partnerschap zijn aangegaan met de Nederlandse Formule 1. Wij dragen NAC als club nog steeds een zeer warm hart toe en hopen dat zij snel een passende nieuwe hoofdsponsor vinden.” Overigens zegt Van Glabbeek desgevraagd nog geen gesprek te hebben gehad hierover met NAC. Een eerder gesprek hierover was in oktober van vorig jaar gepland, maar dat ging toen door de bestuurscrisis bij NAC niet door. Met de nieuwe algemeen directeur Luuc Eisenga is volgens Van Glabbeek tot op de dag van vandaag nog geen gesprek geweest. NAC meldt dat er wel over het sponsorcontract is gesproken ‘door onze commercieel manager’. Volgens NAC-woordvoerder Jasper Saeijs zijn er meerdere afspraken geweest over het partnership met CM. Wat NAC betreft blijft er wel een band met CM: “Wij zijn aan het kijken naar de invulling van het partnership op een andere manier’.”

Bron: Fansite NAC Breda 1912 / BN DeStem

Wil je dit bericht delen ?
Dit bericht is geplaatst in clubnieuws. Bookmark de permalink.