Eric Matijsen: “De focus moet weer op regionaal.”

Eerder vandaag werd bekend dat Eric Matijsen als commercieel manager terugkeert bij NAC Breda. Hij volgt Joris Gieske op, wiens jaarcontract niet wordt verlengd. De voornaamste taak van Matijsen is om de commerciële begroting weer op orde te krijgen. Hij moet het schip zoveel mogelijk vlot gaan trekken. “Eerst de gaten van het lopende seizoen dichten en daarna kijken naar de toekomst”, zo zegt hij tegenover Omroep Brabant. “Verder denk ik nog steeds dat het in deze regio makkelijker is om tien keer tienduizend euro op te halen dan een keer een ton. Daar zit, zeker na corona, onze kracht. De focus moet weer op regionaal. Ik denk dat er op commercieel gebied nog vele slagen gemaakt kunnen worden. Ik ging weg in 2019 omdat ik het gevoel had dat er heel snel afbreuk werd gedaan aan wat ik had opgebouwd. Nu voel ik dat er weer iets te bouwen valt. En er staat nog een geweldig team.” Hoewel het seizoen nog lang is, en de commerciële begroting van vijf miljoen aan de erg hoge kant, moet NAC Breda alle zeilen bijzetten. Momenteel kampt de commerciële afdeling dan ook met een gat van ongeveer 1,5 miljoen euro. “Er is inderdaad een gat, maar we zitten nog vroeg in het seizoen”, zo vervolgt hij. “Er zijn dus nog genoeg kansen om dat dicht te lopen. Op het shirt is nog plaats voor reclame op de mouw en op de onderzijde rug. Er zijn heel wat sponsors weg, dus moeten we zorgen dat die terugkomen. Mensen mogen weer in het stadion en hopelijk mogen we snel heel het stadion vullen. Laten we het Avondje NAC weer gaan beleven.”

Bron: NAC Breda 1912 / Omroep Brabant

Wil je dit bericht delen ?
Dit bericht is geplaatst in clubnieuws. Bookmark de permalink.